بازار شناسی بلبرینگ
بازار شناسی بلبرینگ

 

بازار شناسی چیست ؟

بازارشناسی یکی از مهم ترین عوامل در فروش کالا میباشد، مهم ترین موارد بازار شناسی میتوان به گزینه های زیر اشاره کرد.

 

۱- بررسی منطقه هدف : بررسی منطقه ای که جنس مورد نظر شما قرار است در آن منطقه فروخته و استفاده شود.

با این بررسی میتوانید متوجه شوید کدام یک از گروه کالا های شما در منطقه هدف مخاطب بیشتری دارد.

۲- بررسی کالا : بررسی نحوه نگهداری ، فروش ، و موارد مصرفی کالا مورد نظر.

۳- بررسی رقباء : بررسی کیفیت کالا ، قیمت ، و نسبت قیمت به کیفیت  ( راندمان ) محصول شما با رقباء

و . . . . . . .

 

بازار شناسی بلبرینگ

برای انجام بازار شناسی بلبرینگ شما باید به موارد اشاره شده مانند زیر عمل کنید.

۱- بررسی منطقه هدف :

برای بررسی منطقه هدف شما باید اول منطقه خود را از نظر اولویت مصرف بررسی کنید. یعنی ببینید اوج مصرف منطقه شما در چه شغلی میباشد.

مثلا بلبرینگ های صنعتی در منطقه مورد نظر شما بیشترین مصرف را دارد . پس باید شما برای بررسی به کارخانه جات اطراف رفته و صورت بلبرینگ های مورد نیاز هر کارخانه را بدست آورید.

سپس آیتم هایی که بیشترین فروش را دارد خریداری کنید. برای مثال بلبرینگ های ۲۲۲۱۰ و ۲۲۲۱۱ و ۲۲۲۲۲ جز پرفروشترین بلبرینگ های این رده شغلی میباشد.

 

۲- بررسی کالا :

خوشبختانه بلبرینگ تاریخ انقضا ندارد . پس شما دقدقه ای برای فروش سریع به دلیل تاریخ انقضا ندارید.

با بررسی موارد دیگر بهترین کالا ( از نظر قیمت و کیفیت با توجه به منطقه ) را خریداری کنید .

 

۳- بررسی رقباء :

برای این کار باید کالا مورد نظر خود را با کالا های هم شماره  ( مثلا بلبرینگ ۶۲۰۶ ) مقایسه کنید.

برای اینکار باید از مشتریان احتمالی خود را برند های خریداری شده را بپرسید.

قیمت و کیفیت را مقایسه کنید و مشتریان خودرا مجاب کنید . تا بتواند درست انتخاب کند و جنس خوب شمارا خریداری نماید.

 

۴- هیچ وقت قلابی نفورشید :

قلابی فروشی دشمن کار شماست . صداقت بهترین تبلیغ شماست که میتواند شما را در بین بازار محبوب کند.